Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
JvalOsallistuja
Tarroista en osaa sanoa, mutta nuo ohjauslaakerin ongelmat eivät ilmeisesti mitään täysin tavattomia Vespoissa ole. Tosin, en ole itse törmännyt aiemmin yhtä räikeään vikaan kuin kuvailemasi.
Ainakin isoimmissa Vespoissa ohjauslaakerin löystyminen/poksahtaminen alkaa hellänä woblauksena, jonka havaitsee parhaiten kun löysäät kaasun ja annat skootterin rullata itsestään eteenpäin. Sitten kun päästään n. 50 km/h nopeuteen niin alkaa tanko vispaamaan.
Omassa Vespassani ohjauslaakeri on viime aikoina alkanut oireilemaan juuri tuolla tavalla. Tuo woblaaminen on tosin todella heikkoa (ainakin toistaiseksi) ja sen huomaa oikeastaan vain silloin, kun vain toinen käsistä on tangolla. Ohjauksessa itsessään ei tunnu väljyyttä tästä huolimatta.
On tuolla omallani toki ikää 10 v ja lasissa se 20 tkm, joten kyllä omasi alkuperäinen ohjauslaakeri vaikuttaa totaalisen sunnuntaikappaleelta. Toivotaan, ettei tuo vaiva pääse sinulla uusiutumaan!
Work hard, Vespa hard!
JvalOsallistujaTerve,
Liittyen tuohon bensapumppuun, tällaisen artikkelin muistan joskus lukeneeni.
Ilmeisesti pumpun siipirattaalla on ollut taipumusta turvota niin, että sille varattu tila on käynyt liian pieneksi. Tuosta viasta raportoitu mm. se, että skootteri voi sammua kesken ajon.
vm. 2011 150 cc LX ja LXV on mainittu tuolla listauksessa. Ei siis ihan sama malli kuin mikä sinulla. Mielestäni kuitenkin ihan varteen otettava vaihtoehto, jos vaan saat jollain tapaa asian selvitettyä.Work hard, Vespa hard!
-
JulkaisijaArtikkelit