Pontedera, 11. helmikuuta 2021
Vuonna 2020 Piaggio-konserni vahvisti jälleen johtoasemaansa Euroopan kaksipyöräisten markkinoilla. Markkinaosuus vuonna 2020 oli 14,2%.
Tuloksen muodostivat moottoripyörämyynnin merkittävä kasvu ja erinomainen menestys skootterisegmentissä, jossa konsernin osuus oli 24%. Käytettävissä olevien tietojen mukaan Euroopan päämarkkinoilla * rekisteröitiin vuoden 2020 aikana 1455000 kaksipyöräistä ajoneuvoa (moottoripyörät ja skootterit), joista 207000 tuotti Piaggio-konserni. Tämä on 6% enemmän kuin vuonna 2019. Keskeisiä kasvun tekijöitä olivat Vespa-skootterit, Moto Guzzi V85TT, Aprilia-brändin kasvu moottoripyöräsegmentissä ja Piaggio-brändin menestys skoottereissa.
Viime päivinä Piaggio-konserni on aloittanut 11 uuden mallin (viisi skootteria ja kuusi moottoripyörää) lanseerauksen vuodelle 2021, mukaan lukien innokkaasti odotetut Moto Guzzi V7, Aprilia Tuono 660 ja uusi Beverly; uusi Piaggio-sähköpotkulauta tulee markkinoille kesäkuussa.
* Italy, France, Spain, Germany, United Kingdom, Belgium, Netherlands, Greece, Croatia, Portugal, Switzerland, Austria, Finland, Sweden, Norway, Denmark, Czech Republic, Hungary and Slovenia
Kuva ja teksti: Piaggio Press Release